Kampanie AdWords to jeden z najpopularniejszych sposobów na skuteczną reklamę w internecie. Na działania w obszarze SEM decydują się nie tylko mali przedsiębiorcy, ale także duże firmy, o ugruntowanej pozycji na rynku. Zarówno w jednej jak i w drugiej grupie możemy znaleźć zwolenników samodzielnego prowadzenia kampanii AdWords. Niestety, nie zawsze przynosi to spodziewane efekty… Dlatego też warto rozważyć przekazanie konta reklamowego profesjonalistom. Poniżej znajdują się najważniejsze argumenty przemawiające za tym, by prowadzenie takich działań zlecić certyfikowanej agencji.

Oszczędność czasu

Prowadzenie kampanii AdWords zabiera sporo czasu - nawet, jeśli mówimy o bardzo podstawowych działaniach. Raz stworzone kampanie nie mogą pozostać bez nadzoru; Powinny być stale monitorowane, a w razie potrzeby również optymalizowane. Im więcej kampanii na koncie reklamowym, tym więcej godzin trzeba poświecić na to, by przynosiły one spodziewane efekty. Doświadczona agencja SEM jest w stanie sprawnie wykonywać okresowy przegląd kampanii - początkująca osoba spędzi nad tym zadaniem dużo więcej czasu… który mogłaby spożytkować w inny, bardziej dochodowy dla firmy sposób.

Agencja SEM posiada doświadczenie

Chociaż panel AdWords jest dostępny dla wszystkich użytkowników Google, tylko nieliczni znają go jak własną kieszeń. Decydując się na prowadzenie kampanii AdWords poprzez agencję, oddajemy konto reklamowe w ręce doświadczonych specjalistów, którzy posiadają nawet kilkuletnie doświadczenie. To pozwala im na stosowanie zaawansowanych ustawień, dobór odpowiednich słów kluczowych i kierowania reklam, jak również wyciąganie poprawnych wniosków z raportów oraz przeprowadzonych testów.

Agencja poradzi sobie z analityką

Analiza i optymalizacja kampanii są bardzo istotnym elementem działań reklamowych. Chociaż panel AdWords dostarcza użytkownikom dość zaawansowanych danych, niedoświadczonej osobie może być trudno poprawnie je zinterpretować. Każda kampania ma swoje unikalne cechy (grupa odbiorców, słowa kluczowe, branża produktu). Dobra agencja SEM, bazując na doświadczeniach z wcześniej prowadzonych działań, będzie w stanie poprawnie odczytać wyniki kampanii i wdrożyć odpowiednie działania optymalizacyjne.

Podobnie wygląda sytuacja w przypadku tworzenia zupełnie nowych kampanii (np. dla produktu, który wcześniej nie był reklamowany przez firmę w sieci AdWords). W takiej sytuacji agencja SEM może zaproponować przeprowadzenie testów A/B, które szybko wskażą najbardziej korzystną formę reklamy, i pozwolą rozsądnie wykorzystać budżet.

Szansa na lepsze wyniki

Stworzenie prostej kampanii AdWords nie jest trudne. Wystarczy kilka fraz, wybór kierowania reklamy i dopasowania słów kluczowych, opracowanie treści… i gotowe. Reklama może zacząć działać i przynosić zyski. Sprawa komplikuje się jednak, gdy w branży panuje ostra konkurencja, trwa walka o stawki, a podstawowe działania reklamowe przestają przynosić wymierne efekty. Agencja SEM, wykorzystując doświadczenie zdobyte nierzadko na konkurencyjnych firmach, ma możliwość lepszego wykonania i optymalizacji kampanii. To pozwala na mądrzejsze zarządzanie budżetem reklamowym, oraz zwiększenie konwersji z prowadzonych działań.