Jak wypromować firmę działającą na lokalnym rynku, nie tracąc jednocześnie środków na nieefektywną reklamę? Przed takim pytaniem staje codziennie wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą niewielkie punkty handlowe lub usługowe. Sukces ich biznesu uzależniony jest od klientów obecnych w danej lokalizacji. Wszelkie działania reklamowe powinny być więc nakierowane na konsumentów, którzy mają szansę stać się potencjalnymi klientami firmy.

Reklama na rynku lokalnym kluczem do sukcesu

Sposobów na lokalną reklamę jest wiele: oznakowanie miejsca sprzedaży, ulotki i broszury z ofertą firmy, ogłoszenia w miejscowej prasie, billboardy, banery, reklama w autobusach i innych środkach transportu. Z pewnością duża część z tych działań przyniesie firmie korzyści. Trzeba jednak wspomnieć, że wszystkie wymienione sposoby posiadają wspólną wadę: ciężko jest zmierzyć ich efektywność. Naprawdę trudno ocenić, ilu nowych klientów trafiło do firmy dzięki reklamie zewnętrznej. To z kolei oznacza, że przedsiębiorca wykorzystujący tylko taką formę reklamy nie ma żadnej pewności, czy przypadkiem nie marnuje swojego budżetu na niepotrzebne działania.

Linki sponsorowane - czyli skuteczna reklama z AdWords

Alternatywą dla tradycyjnej reklamy zewnętrznej może być skorzystanie z możliwości, jakie oferuje marketing internetowy. Tu znowu możemy wyróżnić wiele form promocji; Skoncentrujemy się jednak na kampaniach AdWords, które są prawdopodobnie najskuteczniejszym sposobem na wypromowanie firmy. Wykorzystując linki sponsorowane, lokalne przedsiębiorstwa mają szansę uzyskać realne zyski z emitowanych reklam.

Kampanie AdWords mogą być przeprowadzone nie tylko na rynku globalnym czy krajowym, ale również na rynkach lokalnych. Taka reklama niesie za sobą szereg korzyści. Podstawową zaletą będzie możliwość bardzo precyzyjnego kierowania reklamy do określonej grupy odbiorców. Przy kreowaniu lokalnej kampanii możemy nie tylko wybrać konkretne miasto, ale również okrąg o ustalonym promieniu. To oznacza, że reklama może dotrzeć tylko do potencjalnych klientów, którzy znajdują się np. w promieniu 10 km od firmy.

Kolejną bardzo dużą zaletą jest możliwość wyświetlania reklamy w mapach Google. Przy włączeniu rozszerzenia lokalizacji promowana firma zostanie oznaczona jako wyróżniony punkt na mapie. Rozszerzenie lokalizacji oznacza, że obok naszej reklamy Google umieści link do mapki. Użytkownicy urządzeń mobilnych otrzymają natomiast gotowy link z trasą dojazdu do firmy.

Kampanie lokalne dla urządzeń mobilnych można nakierować na wykonanie przez użytkownika połączenia telefonicznego. W takim przypadku zamiast linku do witryny konsument ujrzy przycisk “zadzwoń”. Po kliknięciu przycisku telefon automatycznie rozpocznie połączenie. Ta forma reklamy jest szczególnie wartościowa dla firm, które wymagają telefonicznej rezerwacji przed wizytą (np. punkty usługowe).

Kampanie AdWords a możliwości optymalizacji kosztów

Bardzo istotnym elementem prowadzenia kampanii online jest jej optymalizacja. Kampanie AdWords dostarczają w tym zakresie dużych możliwości, które pozwalają na oszczędne i efektywne gospodarowanie budżetem reklamowym. Wszyscy przedsiębiorcy decydujący się na lokalną promocję powinni pamiętać o możliwości modyfikowania harmonogramu reklam. Oczywiście większość firm decyduje się na wyświetlanie reklam przez całą dobę (w końcu konsumenci są aktywni w sieci przez cały czas), jednak istnieje możliwość emitowania reklam tylko w godzinach pracy firmy. W panelu AdWords możemy również dostosować stawkę za kliknięcie dla różnych dni tygodnia. Dzięki temu możliwe jest przeniesienie budżetu reklamowego na najbardziej korzystny dzień lub zakres godzin.

Najważniejszą zaletą linków sponsorowanych pozostaje to, że w bardzo łatwy sposób można zmierzyć efektywność tej formy reklamy. Panel AdWords dostarcza szczegółowych danych o każdej kampanii, co pozwala na dobre zarządzanie budżetem.