kontakt@semforce.pl 2017-01 https://solleroimageoptim-3ce8.kxcdn.com/quality=medium/https://cdncontent.sollero.eu/semforce/common/logo_schema.png SEMFORCE SEMFORCE PL Wrocław 53-608 ul. Robotnicza 70J +48 71 729 88 41
PL Reklama Google Adwords Kampanie AdWords Co to sa kampanie AdWords i linki sponsorowane

Kampanie AdWords

Najbardziej efektywna forma reklamy internetowej.

  1. Strona Główna
  2. Kampanie AdWords

Kampanie reklamowe AdWords - co to są linki sponsorowane?

Reklama Adwords uważana jest za jedną z najbardziej skutecznych metod promocji w internecie. Kampanie AdWords wykorzystuje się nie tylko w celu zwiększenia sprzedaży online. Coraz częściej są one istotnym elementem w procesie budowania i wzmacniania wizerunku firmy lub marki w sieci. Reklama AdWords jest też idealnym narzędziem wspomagającycm promocję wartościowych treści na stronach informacyjnych i blogach.

AdWords, nazywane też popularnie linkami sponsorowanymi, to przede wszystkim reklama w wyszukiwarce Google. AdWords pozwala również na tworzenie dedykowanych kampanii promujących aplikacje mobilne oraz daje możliwość prowadzenia kampanii produktowych ściśle połączonych z usługą Zakupów Google. System reklamowy Google umożliwia także realizację działań marketingowych za pośrednictwem serwisu YouTube oraz wyświetlanie reklam internautom korzystającym z usługi poczty elektronicznej Gmail.

Kampanie AdWords - jak działa reklama Google?

Google umożliwia korzystanie z systemu AdWords na wiele różnych sposobów. Dwie najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane formy kierowania przekazu reklamowego przy użyciu linków AdWords to kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania oraz działania marketingowe w sieci reklamowej Google. Mamy też możliwość prowadzenia działań reklamowych z wykorzystaniem opcji remarketingu.

Wybrane rodzaje reklamy AdWords

AdWords reklama w wyszukiwarce

Są to kampanie AdWords prowadzone za pomocą reklam tekstowych, zawierających odnośnik prowadzący do reklamowanej witryny. Reklamy te prezentowane są internautom wraz z naturalnymi wynikami wyszukiwania, po wpisaniu przez nich odpowiedniego zapytania w oknie wyszukiwarki. Emitowane reklamy powiązane są ścisłe z konkretnym zapytaniem oraz frazami czy słowami, na które dany reklamodawca chce być widoczny.

Aktualnie reklamy AdWords wyświetlane są zarówno powyżej, jak i poniżej naturalnych wyników w wyszukiwarce Google.

AdWords sieć reklamowa

Poza wyszukiwarką, kampanie reklamowe Adwords można również kierować na sieć reklamową. Jak podaje Google, sieć reklamowa to aktualnie ponad dwa miliony witryn, filmów i aplikacji, w których możliwe jest wyświetlanie reklam. Kampania AdWords w sieci reklamowej umożliwia dotarcie do użytkowników przeglądających swoje ulubione witryny lub oglądających filmy na kanałach YouTube. Prezentowane reklamy mogą być wyświetlanie w formie tekstowej, graficznej lub w postaci filmu.

AdWords remarketing

W ramach usługi remarketingu, reklamy Google AdWords mogą zostać wyświetlone użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili witrynę internetową reklamodawcy.

Zalety reklamy AdWords.

Dużą zaletą jest fakt, iż samo korzystanie z systemu Google AdWords jest całkowicie darmowe. Nie płacicmy za przystąpienie do programu, nie ponosimy też żadnych opłat przy tworzeniu kampanii reklamowych i treści reklam. Co więcej, samo wyświetlanie reklam (poza modelem płatności wynikającym z opłat za każde 1000 wyświetleń) nie generuje również żadnych kosztów. Płacimy tylko w momencie, kiedy dany użytkownik kliknie naszą reklamę, co oczywiście spowoduje, że zostanie on przekierowany do witryny lub konkretnej podstrony z reklamowanym przez nas produktem, lub usługą.

Ponadto, reklamując się za pośrednictwem AdWords, jesteśmy prawie natychmiast widoczni w sieci wyszukiwania Google. Stworzone przez nas reklamy wyświetlają się w bardzo krótkim czasie od momentu uruchomienia kampanii. Nie można również zapominać o tym, że reklamujemy się wyszukiwarce, z której korzysta najwięcej internautów nie tylko w Polsce, ale też na całym świecie.

Największą zaletą Google AdWords jest jednak to, że reklamę możemy kierować do bardzo precyzyjnie określonych grup docelowych. Podczas procesu tworzenia kampanii reklamowej AdWords mamy szerokie możliwości doboru i zastosowania słów kluczowych, decydujacych o wyświetleniu naszej reklamy. W efekcie czego nasz przekaz reklamowy nie dociera do przypadkowych internautów a jedynie do osób szukających produktu lub usługi, którą reklamujemy. Ponadto, dzięki opcji kierowania na wybraną lokalizację, nasze reklamy mogą być widoczne tylko w tych miastach, dzielnicach, regionach kraju czy zakątkach świata, które sobie uprzednio określimy. Natomiast, na podstawie ustalonego przez nas harmonogramu, reklamy mogą być emitowane tylko i wyłącznie w określonych przez nas dniach lub o określonej porze, na przykład w godzinach pracy naszej firmy.

Kampanie reklamowe AdWords możemy również kierować w oparciu o określone zainteresowania, przedział wiekowy oraz pod kątem płci jej potencjalnych odbiorców. Możemy także określić konkretnie w obrębie jakich witryn lub na jakich, tematycznie ze sobą powiązanych, stronach internetowych mogą się one pojawić.

Nad opisanymi powyżej ustawieniami mamy pełną kontrolę o każdej porze, 24 godziny na dobę. W dowolnym momencie możemy dokonać modyfikacji wybranych ustawień kampanii AdWords.

Koszt kampanii AdWords i analiza jej skuteczności.

Ile kosztuje reklama AdWords?

Koszt reklamy AdWords można z góry zaplanować. Wysokość budżetu kampanii reklamowej AdWords może być modyfikowana w trakcie jej trwania.

System reklamowy Google AdWords nie narzuca minimalnej kwoty jaką należy przeznaczyć na emisję reklam za jego pośrednictwem. Nie ma również maksymalnego limitu wydatków związanych z reklamą AdWords.

Rzeczywisty koszt reklamy AdWords zależy od rodzaju i formy reklamy AdWords, intensywności prowadzonych działań oraz poziomu konkurencyjności dla danego produktu lub usługi.

Po dokładnym określeniu celów i uruchomieniu kampanii reklamowej AdWords można na bieżąco śledzić jej przebieg oraz mierzyć skuteczność reklam.

Dostępne narzędzia analityczne pozwalają uzyskać informacje dotyczące, między innymi, częstotliwości emisji reklam, ich popularności oraz pozycji w wyszukiwarce Google, a także aktualnych kosztach prowadzonych kampanii AdWords.

System AdWords pozwala w pełni kontrolować koszty związane z reklamą.

Ile kosztuje prowadzenie kampanii i obsługa konta AdWords?

Koszt prowadzenia i obsługi konta AdWords zależeć będzie od zakresu prowadzonych działań. Koszt prowadzenia kampanii AdWords ustalany jest indywidualnie.

Prowadzenie kampanii AdWords we własnym
zakresie, czy pomoc specjalisty?

Prowadzenie kampanii AdWords jest zajęciem bardzo czasochłonnym. Poza czasem niezbędnym do stworzenia właściwej struktury kampanii, opracowania atrakcyjnych treści reklam, doboru odpowiednich słów kluczowych i ustalenia optymalnych stawek należy wygospodarować sporo czasu na bieżący monitoring i analizę prowadzonych działań reklamowych.

Każda kampania AdWords, niezależnie od wielkości, powinna być na bieżąco analizowana i optymalizowana w celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów przy jak najmniejszych kosztach.

W trosce o odpowiednie wykorzystanie budżetu konieczna będzie dokładna i umiejętna analiza skuteczności kampanii. Praktyka i doświadczenie w prowadzeniu kampanii AdWords będą elementami istotnymi, a czasem niezbędnymi do prawidłowej interpretacji danych. Posiadanie wyłącznie wiedzy teoretycznej, może okazać się niewystarczające do osiągnięcia zamierzonych celów oraz oczekiwanego zwrotu z inwestycji w reklamę.

Jeżeli czujesz się pewnie, znasz i potrafisz w pełni wykorzystać możliwości reklamy Google, a także będziesz w stanie poświęcić odpowiednią ilość czasu na bieżącą analizę danych mających istotny wpływ na sukces kampanii AdWords, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kampanię reklamową poprowadzić we własnym zakresie.

Jeśli natomiast jest inaczej, a wciąż chcesz wykorzystać wszystkie zalety tej formy reklamy, warto zlecić prowadzenie kampanii AdWords certyfikowanym specjalistom.